Do 28 lutego 2025 przedsiębiorcy, którzy skorzystali z preferencyjnych stawek za energię w 2023 bądź 2024, mają czas złożyć wniosek, który może uchronić ich przed koniecznością dopłaty do rachunków za energię. Brak złożenia odpowiednio wypełnionego formularza może kosztować nawet 3000 złotych dopłaty! Nie chcesz tracić pieniędzy? Sprawdź, co musisz zrobić oraz jakie kroki podjąć, by uniknąć wydatków.
📌 Kto musi złożyć wniosek?
Wniosek może złożyć każdy przedsiębiorca, który w 2023 lub 2024 korzystał z pomocy w ramach maksymalnych cen energii u operatorów, takich jak:
- PGE
- Energa
- Enea
- Tauron
Informację o pomocy należy dostarczyć bezpośrednio do sprzedawcy energii do 28 lutego 2025. Termin jest nieprzekraczalny, dlatego nie warto czekać do ostatniej chwili, a zamiast tego już złożyć wniosek osobiście lub w formie online! W przypadku gdy firma nie dostarczy informacji o pomocy, rozliczenia będą musiały zostać skorygowane, a sprzedawca energii doliczy do faktur przedsiębiorstwa różnicę pomiędzy ceną maksymalną, a tą wynikającą z indywidualnych umów biznesowych – włącznie z odsetkami. Szacuje się, że taka dopłata może sięgać kilku tysięcy złotych! Możesz jej uniknąć, składając niezbędną informację. Zrób to już dziś!
📌 Jak złożyć wniosek? Wystarczy tylko kilka kroków!
- Sprawdź, czy Twoja firma korzystała z maksymalnych cen energii.
- Pobierz i wypełnij formularz zgłoszeniowy – dostępny na stronach dostawców energii (np. Formularz Tauron)
- Wypełnij oświadczenie o wysokości uzyskanej pomocy publicznej (nie zapomnij podać niezbędnych danych: osoby wypełniającej wniosek, firmy, kodu PKD przeważającej działalności gospodarczej, a także kwoty otrzymanej pomocy de minimis)
- Prześlij podpisane dokumenty do swojego dostawcy energii zgodnie z instrukcją na jego stronie (w zależności od wymagań może być to formularz online, mailowy lub papierowy).
Potrzebujesz pomocy w wypełnieniu formularza? Skorzystaj z profesjonalnego wsparcia prawnika AIF Kancelaria – przygotujemy wniosek za jedyne 399 zł!
📌 W AIF Kancelaria możemy przygotować wniosek za Ciebie! Sprawdź, dlaczego warto z nami współpracować
AIF Kancelaria pomaga przedsiębiorcom w wypełnianiu formularzy kierowanych do dostawców energii. Opracowujemy niezbędną dokumentację, zdejmując z naszych Klientów konieczności analizy skomplikowanych przepisów. Jeżeli zależy Ci na tym, by oszczędzić swój czas i mieć gwarancję, że Twój wniosek został wypełniony prawidłowo, skontaktuj się z nami! Napisz (katarzyna@aif.com.pl) lub zadzwoń (509 282 574) w celu uzyskania informacji na temat naszej usługi. Prawidłowo złożony wniosek pozwoli Ci uniknąć niepotrzebnych kosztów!