Zadzwoń do konsultanta: 71 349 09 19
  • Polski
  • Deutsch
  • English
  • Русский
AIF Kancelaria

Windykacje na koszt dłużnika

  • 16 lat doświadczenia w windykacji
  • ponad 1350 wygranych spraw
  • analiza i prowadzenie sprawy na koszt dłużnika

14 lat doświadczenia
w windykacji

AIF Kancelaria

Doradztwo prawne

  • Wywiad Gospodarczy
  • Zakaz prowadzenia działalności
  • Skarga Pauliańska

analiza i prowadzenie sprawy
na koszt dłużnika

AIF Kancelaria

Dochodzenie odszkodowań

  • działamy na terenie całej Polski
  • brak wstępnych kosztów
  • sprawdź swoje prawo do odszkodowania

ponad 350
wygranych spraw

Usługi telekomunikacyjne – zadłużenie stale rośnie

Zadłużenie usług telekomunikacyjnych

802 miliony złotych – to łączna suma zadłużenia z tytułu nieopłaconych usług telekomunikacyjnych zarejestrowanego w Krajowym Rejestrze Długów Biuro Informacji Gospodarczej.  Dłużnik, który nie płaci za abonament telef

Z badania przeprowadzonego pod patronatem Krajowego Rejestru Długów wynika, że niemal wszyscy respondenci płacą rachunki telefoniczne. Prawie 70 % robi to przed terminem płatności, około 20 % w dniu terminu płatności, a reszta spóźnia się z opłatami. Co ciekawe, do całkowitego nie płacenia nikt się nie przyznaje. A zadłużenie z tego tytułu ciągle rośnie.

Średni rachunek za telefon to około 98 złotych. Co piątemu z nas udaje się obniżyć płatność do 40 złotych, ale już co dziesiąty z nas płaci za komunikację prawie 200 złotych. Mimo coraz bardziej konkurencyjnych ofert operatorów, suma nieopłaconych faktur stale wzrasta. W ubiegłym roku łączna wartość tego zadłużenia wyniosła 711 miliona złotych, a średnie zadłużenie abonenta – 1909 złotych. W tym roku jest to już ponad 802 milionów złotych i 2087 złotych przypadające na jednego dłużnika.

1/3 dłużników z tego sektora to mężczyźni przed 35 rokiem życia, a ich średnie zadłużenie przypadające na jednego dłużnika to 2200 złotych. Najmniejsza liczba osób zalegająca z rachunkami za telefon mieści się w przedziale wiekowym po 65 roku życia – stanowią oni jedynie 5 % wszystkich zadłużonych. Jeśli chodzi o wielkość miast, w których mieszkają dłużnicy , to największą ich grupę (25 %)  stanowią zamieszkali w małych miejscowościach liczących do 5 tysięcy mieszkańców, natomiast ci zamieszkali w największych miastach – to 16 % wszystkich.

Czemu nie płacimy za telefon

A jaką przyczynę niepłacenia wskazywali dłużnicy? Najczęściej było to niezapoznanie się z podpisaną umową z operatorem. Dłużnicy często tłumaczą się, że nie korzystali za danej usługi, więc nie chcą za nią płacić, a nie zweryfikowali, że jest ona częścią podpisanej przez nich umowy. Czasami dłużnicy nie wiedzą nawet na jaki rodzaj abonamentu się zdecydowali. Firmy windykacyjne sprawdzają dokumenty, z których wynika zadłużenie i zawsze okazuje się, że dłużnik podpisał daną umowę, więc takie tłumaczenie jest bezzasadne.

Dziadek podpisuje umowę za wnuka

Często zdarza się również, że osoby starsze podpisują umowę dla swoich bliskich, np. dla wnuków, a potem okazuje się, że takie zobowiązanie jest dla wnuka nie do udźwignięcia i dłużnikiem staje się dziadek lub babcia. Osoby starsze często nie zdają sobie sprawy z konsekwencji jakie wynikają z ich podpisu na umowie. Chcieli pomóc wnukowi i sami wpędzili się w kłopoty. Średnie zadłużenie osób starszych to 1750 złotych. Natomiast osoby młode często biorą na siebie zbyt duże abonamenty po to, a by otrzymać najnowszy model telefonu. Ich średnie zadłużenie wynosi 2025 złotych. Najrzadziej wskazywanym powodem nieregulowania płatności jest choroba lub utrata stałego źródła dochodu.

Paulina Milka

Ta strona wykorzystuje pliki COOKIE zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Więcej na ten temat możesz przeczytać w polityce związanej z ciasteczkami. Akceptuję Więcej