Sposobów na odzyskanie należności od nierzetelnego kontrahenta jest kilka. Przedsiębiorcy pierwszym krokiem, jaki wykonują w stronę odzyskania zobowiązania jest kontakt telefoniczny z dłużnikiem. Umiejętnie prowadzona windykacja telefoniczna może doprowadzić do szybkiej spłaty zobowiązania. Jak prawidłowo prowadzić negocjacje z dłużnikiem? Oto krótki poradnik dla przedsiębiorców.
Decydując się na prowadzenie windykacji telefonicznej warto „wyjść” z roli przedsiębiorcy, a stać się negocjatorem. Wielu wierzycieli popełnia ogromny błąd kontaktując się telefoniczne z dłużnikiem wylewając na niego cały swój gniew. Przy egzekwowaniu długu na odległość najważniejsza jest strategia. Negocjator musi być oazą spokoju i nie dać się zwieść negatywnym emocjom. W negocjacjach należy traktować dłużnika, jak partnera. Obelgi i inne słowne przepychanki nie wróżą sukcesu żadnym rozmowom. Odrzućmy swoje animozje na bok, a osiągniemy cel w postaci szybkiej spłaty należności. Skuteczna windykacja telefoniczna rządzi się tymi zasadami:
Dłużnicy bardzo często podczas rozmów uciekają się do wielu form manipulacji. Najczęściej posuwają się do kłamstwa, które polega na przekazywaniu fałszywych ale przekonujących informacji. Nierzetelni kontrahenci liczą tym samym, że przedsiębiorca odstąpi od egzekwowania długu lub nie będzie tak bardzo naciskał na rychła spłatę zobowiązania. Nie należy być naiwnym, doszukiwanie się dobrej strony w dłużniku jest bezcelowe. Bardzo często okazuje się, że wcale tej dobroci możemy w nim nie znaleźć. Bądźmy zawsze odporni na fałszywe zapewnienia i miejmy oczy szeroko otwarte.